51 години след стъпването на Луната: Япония ще строи завод там
28.09.2020
Предстоящи есенни празници
28.09.2020

Как да преодолеем сезонната депресия?

С есента настъпва и сезонът на меланхоличното настроение, депресиите и тревожността, породени, както от липсата на слънчеви часове, така и от нарастващия брой ангажименти, които бавно, но сигурно изместват безгрижните дълги летни дни.

Сезонната депресия е афективно разстройство, което се проявява по-често при млади жени, които и в миналото са страдали от депресивни състояния и тревожност.

Притеснителен е фактът, че според експертите в сферата 2020 година може да се окаже извънредно тежка за хората, които лесно се повлияват от смяната на сезоните. В основата на тези твърдения се оказва един от най-тежките симптоми на сезонната депресия, а именно самоизолацията.

Социалната изолация може бързо да задълбочи меланхолията и да я превърне в тежко депресивно разстройство. Ограниченията, свързани със социалните мероприятия, заради препоръчителната физическа дистанция, работата от вкъщи и призивите #Остани вкъщи, могат да се отразят негативно не само на хората, които ежегодно се борят със симптомите на сезонната депресия, но и за тези, които досега само са чували за подобно разстройство, твърдят експерти.

До какво води сезонната депресия?

  • Липса на енергия
  • Сънливост
  • Системно преяждане
  • Напълняване
  • Неутолим глад за въглехидрати

По какъв начин да се справим със симптомите на сезонната депресия и да предотвратим повторната им поява?

Ако сте се сблъсквали със сезонната депресия в миналото или сте били подложени на високи нива на стрес по време на пандемията, е добре да се постараете грижата за психичното ви здраве да се превърне във ваш основен приоритет тази есен.

Специалистите твърдят, че в някои случаи емоционалния дисбаланс може да се предотврати, в други обаче това не е възможно. Въпреки това превантивните мерки могат да бъдат от голяма полза за менталното ни здраве. Това на първо място са редовната физическа активност, здравословното хранене и пълноценният сън.

Психиатрите настояват, че общуването и здравословните връзки с близки роднини и приятели също подпомага предоляването на сезонните депресии.

Важно е още количеството светлина у дома, прекарването на повече време на чист въздух, както и топлият климат. Разбира се, тези фактори не винаги зависят от нашите желания, затова за сезонната депресия можем да се подготвим така, както за грипния сезон.

Експертите съветват да следите нивата на витамин D в организма, както и да обмислите алтернативни варианти за справяне с депресивните състояния. С голяма популярност през последните години се ползва светлинната терапия, но най-доброто решение е да се консултирате със специалист, който да оцени индивидуалното ви състояние и да прецени коя е най-подходящата алтернатива за вас.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.