Феноменалният успех на новата мобилна игра Pokemon Go направи компанията – издател Nintendo по-скъпа от нейния основен конкурент при гейм конзолите – Sony. Двете японски корпорации отдавна се борят на полето на видеоигрите и през последните години Sony беше значително по-успешна.
Само за седмица след пускането на Pokemon Go обаче акциите на Nintendo се увеличиха с впечатляващите 56%, което доведе до ръст в пазарната капитализация на гейм разработчика с цели 23 млрд. щ. долара.
По този начин Nintendo вече струва над 40 млрд. щ. долара и изпреварва по този показател Sony, чиято пазарна оценка е 38 млрд. щ. долара. Успехът е наистина впечатляващ предвид кратките срокове, в които беше осъществен.
Pokemon Go е мобилна игра, използваща технологията augmented reality (добавена реалност), за да позволи на геймърите да търсят виртуални покемони на реални физически локации в градовете. Тази иновация вече е използвана в други игри като Ingress на Google, но в комбинация с 30 – годишната история на покемоните и техните утвърдени фенове по света, тя се оказва причина за най-бързия успех в историята на мобилните приложения.