Колекторските фирми се връщат към мутренските методи за събиране на вземания – за тази тенденция сигнализират множество потърпевши потребители.
Според тях много от фирмите, специализирали в събиране на вземания, злоупотребяват с дезинформираността на потребителите, които не са запознати с подробностите в закона, които регламентират плащането и събирането на дългове.
Те използват различни методи, някои от които са неморални, а други изцяло противоречат на закона.
В сутрешния си блок Нова телевизия представи едни от най-разпространените некоректни способи за работа на колекторските фирми в страната. Те съобщават, че жалбите срещу български компании за събиране на вземания непрекъснато се увеличават, като най-често потребителите се оплакват от това, че колекторите настояват да бъдат платени задължения, погасени по давност, подлагат ги на тормоз по телефона, отправят към тях заплахи и запорират сметките им без изрично уведомление.
Някои от потърпевшите се оплакват, че фирмите се представят за съдебни изпълнители.
Представителите на Асоциацията на потребителите пък споделят, че колекторските фирми често използват нестандартни методи за събиране на дългове. Те изпращат писма до работното място на длъжниците, а също така внимателно избират кога да наложат запор на банковите сметки на потребителите, като това най-често се случва преди празници и почивни дни.
За потребителите е важно да знаят, че задълженията, свързани с битови сметки, изтичат по давност след 3 години, а тези към банкови институции се погасяват по давност след 5 години.
Асоциацията на потребителите напомня, че според закона дори задължението Ви да е погасено по давност, ако внесете дори минимална сума по него, то става изискуемо.