Един от основните приоритети на правителството е довършването на АМ „Струма“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова като допълни, че в проекта има много геополитика – това е европейски коридор и най-прекия път от пристанището в Солун през България към Румъния или Западна Европа.
Павлова уточни, че в строителството на последния участък през Кресненското дефиле се сблъскват, както финансови, така и сериозни лобистки интереси. Едно е да се построи път за 350 млн. евро, за МС ние иска да го построи и за колкото има проектно решение, друго е някой да даде 1 млрд. евро, за да го построи по определен начин. В случая се има предвид варианта за преминаване с тунел. Освен финансовия аспект трябва да се вземе предвид и опасността от изграждане на такова съоръжение в район с висока сеизмологична активност. Друг съществен проблем при този вариант на преминаване е нуждата от депонирането на огромното количество земна маса, в която е отчетено съдържание на радиоактивни елементи. Земната маса от такъв изкоп е с обем, по-голям от НДК. Проектът е неизпълним, ако не се разкрият радиоактивни депа за отпадъци, в които тя да се съхранява.
Има идеен проект, който максимално използва съществуващия път и е максимално щади околната среда. Той включва тунели, полутунели, виадукти или преминаване на пътя на две нива. Това са проектни решения, които се прилагат в цял свят и ще струват 350 млн.евро, а не 1 млрд., отбеляза още Павлова.