Повечето българи одобряват дейността несъществуваща агенция
04.08.2016
Удължават срока за участие в конкурса на eSkills for Jobs
04.08.2016

УниКредит изненада с по-добри от очакваните резултати

УниКредит обяви нетна печалба за второто тримесечие на 2016 г. от 916 млн. евро (687 млн. евро чиста печалба при корекция на ефекта от еднократни сделки). Резултатът надвишава очакваната от пазарните анализатори прогнозна печалба от 664 млн. евро. Това е по-добро представяне в сравнение със същия период на миналата година и надвишава нетната печалба за първото тримесечие на тази година.

Всички подразделения на банковата група допринасят за положителния резултат като двигатели за растежа са бизнесът в Италия, регионът на Централна и Източна Европа и дивизията „Корпоративно и инвестиционно банкиране“. Нетната оперативна печалба се повишава до 1.9 млрд. евро през второто тримесечие на 2016 г. , благодарение на устойчиви приходи от 6.1 млрд. евро и оперативни разходи от 3.3 млрд. евро, (намаляващи с 4.3 процента на годишна база).

Регионът на ЦИЕ е със значим принос за резултатите на групата с нетна печалба от 422 млн. евро за второто тримесечие и 707 млн. евро за първата половин година. Най-силен принос към финансовите резултати на региона имат Турция със 147 млн. евро нетна печалба, Чехия и Словакия с обща печалба от 79 млн. евро. Положителни са резултатите в България с консолидирана нетна печалба от 51 млн. евро (ръст от 11.3 % на месечна база и 5.6 % на годишна) и Русия с 63 млн. евро печалба.

Звеното „Корпоративното и инвестиционно банкиране“ на групата показва добри резултати с нетна печалба от 361 млн. евро за второто тримесечие на 2016 г. За положителния резултат на групата основен принос има и дивизията на УниКредит в Италия с нетна печалба от 316 млн. евро за второто тримесечие.
Въпреки предизвикателната макроикономическа среда капиталовите показатели на УниКредит са стабилни, качеството на активите се подобрява, а лошите кредити намаляват. В допълнение днес банката обяви, че показателят Core Equity Tier 1 ще се подобри с още 12 базисни пункта заради продажбата на дейността като картов оператор в Италия, Германия и Австрия на SIA.

Групата продължава да работи за намаляване на разходите, опростяване на оперативните процеси и дигитализация на услугите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.