Акциите на Facebook паднаха значително, след като се разрази скандал около изтичането на лични данни. Експерти са на мнение, че финансовият срив е само прелюдия към по-нататъшни спънки, очертаващи се пред Марк Зукерберг, посредством медийната атака, която го залива. Съвсем естествено, потребители усетиха срив на рекламите си във Facebook, заради голяма част от целевата им група, която предпочете да изтрие профилите си в социалната мрежа, като превантивна мярка срещу изтичане на личните данни. Припомняме, че в последните седмици, се разкри получаването на информация от консултантска фирма с политическа насоченост, към която е била насочена информация за брой потребители, достигнал внушителното число от 50млн. Това накара много хора да се замислят за сигурността на поверената от тях информация и дори да прибегнат към тотално отхвърляне на Facebook като социална мрежа, която да използват. В момента тече разследване, от което се очаква скоро да стане ясно доколко практиките на Facebook, за обработка на данни, защитава човешките права, свързани с опазването на личната информация. Като се има предвид числото, актуално към средата на март за Facebook – 538 милиарда, в момента, само за по-малко от две седмици – тя е 440млрд. Щатски долари, което е показателно за мащабите на създалата се ситуация. Обоснован, чрез напускането на голям брой потребители, е фактът, че приходите от реклама, които до много скоро имаше социалната мрежа, намаляват тенденциозно. Друг е въпросът дали само Facebook ще бъде засегнат от цялата ситуация и дали всичко е толкова черно, колкото изглежда или съществува доза фалш, който е вследствие на непоносимост към чуждия успех? Това се очаква, да бъде изяснено в скоро бъдеще. Доколкото до засегнатите страни, въпросът стои малко по-различно. Не само Марк и компания са в неизгодна позиция, що се отнася до разразилата се буря около социалната мрежа. Милиони компании, които са избрали да рекламират дейността си във Facebook са настръхнали от последните сривове на рекламните им кампании и от риска, те да станат по-сериозни. По този начин, се появява нещото, което цели всеки конкурент, независимо от сферата на дейност – спад в общественото доверие към другата фирма. И все пак, не е дошъл моментът, в който трябва да се анатемосва една световна сила, като Facebook, дала възможност на милиарди по света да споделят информация и да популяризират себе си, марката си и своите възгледи. ИЗТОЧНИК: https://globalnews.ca/news/4108493/facebook-money-problems/