Днес отбелязваме православния празник Кръстовден
14.09.2018
На първия учебен ден – откровено за българските учебници
17.09.2018

Режисираните новини – кога новинарските блокове се превърнаха в средство за реклама?

Все още доста български медии не могат да се изправят гордо пред публиката си и с чиста съвест да кажат, че отразяват новини напълно обективно, без доза преиначаване на истината. Поръчкови репортажи, манипулиране на кадри, изрязване на удобни части от записи и пр., това са част от нещата, които засягат, всеки един от нас.

Не ни е достатъчно, че системата погубва всички ни, включително малкия и среден бизнес в страната, но се налага да се борим и с медийния сеч, който в замяна на някаква сума пари, безжалостно създава неистинни съдържания за личности, фирми, институции и др. Зависи кой колко дава – за някои тази информация е галеща, други обаче, които не прибягват към плащане, които разчитат на качеството, което предлагат, които имат достойнство – те, биват заливани от злостна новина по техен адрес, която цели тотална разруха на всичко градено с години.

Хубаво е, когато станем свидетели и на такива, които не се отказват и докрай преследват истината. Те избират медии, които не се притесняват да опишат и представят истината на своите зрители и читатели, без да изкривяват нейната цялост, за да бъде някому удобна. Тези медии обикновено си патят. Те се имат за едно цяло с малките и средни предприемачи в страната и ги подкрепят всячески.

Някои колеги се самозабравиха и пропуснаха един факт – българинът е интелигентен, той не може да подмине фалша.

Да, може да се прави, че те слуша, да мислиш, че успяваш да го заблудиш, но винаги усеща задкулисието и не можеш да го третираш като втора ръка човек, нито да си позволяваш да му хвърляш прах в очите, чрез заучени техники и похвати.

Парадоксалното е, че до там сме процъфтели, че помежду си се чудим как да се стъпчем, вместо да си бъдем полезни едни на други. Обединявайки се, различните сфери на бизнес, могат да си бъдат единствено от полза, както си го знаем по български – кой, с каквото може… и така е редно!

Една от целите на медиите за масова комуникация, е да оттеглят вниманието на зрители, слушатели и читатели върху съществените проблеми и да го насочат към друг вид информация или още по-зле, да представят конкретни факти по поръчан и режисиран начин.

Снимка: Интернет

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *