Имате фирма или сте частно лице, което представлява себе си. До тук супер – малко или много сте успели да изплувате от бруталната икономическа ситуация в страната ни. Решавате да рекламирате бизнеса си – избирате фирма, с която започвате план за действие – не късайте връзката си с агенцията изпълнител никога, ама никога – записвайте си контактите, поддържайте редовна кореспонденция с нея, интересувайте се от новостите в онлайн маркетингът, защото той е важен и не е редно да го пренебрегвате, ако искате да популяризирате фирмата си.
Да се върнем на честия контакт с рекламната агенция, която сте избрали. Защо ви е нужно всичко това?
Много сте заети, изобщо не ви е до рекламата ви, нали сте им платили – да си вършат работата там… Да, ама не! Става въпрос за вашия бизнес и, ако не се интересувате от сроковете на дадена услуга, която сте заплатили, рискувате някой да ви се обади, представяйки се за фирмата, с която работите и да ви направи свой клиент, почти незабелязано. Когато най-после наближи реалния срок, в който трябва да подновите отношения с фирмата, от която сте доволни и, която е стартирала Вашето онлайн представяне пред публиката, се оказва, че сте повече от яростни, защото вече някой ви е излъгал. Оставяте трайно лошо впечатление във рекламната ви агенция, заради незаинтересоваността от собствената ви реклама и губите партньор, който далеч не е опрял до ангажимента си с вас, но за сметка на това държи на лоялните и професионални отношения.
Афектът на клиентите, чиито телефони са прегрели от псевдо рекламни агенции, за жалост, се прехвърля все по-често към фирми, занимаващи се с онлайн реклама, които имат едничка цел – с възможно най-малък финансов ресурс, да развият работеща рекламна концепция, за да подпомогнат дейността на малките и средни фирми в страната.
Пазете се от следните изречения, които ни споделиха опарени клиенти:
„Обаждаме се от Google“ – При цялото ми уважение, но кой ще ти се обади от Google?! Знаеш ли изобщо какво е Google?! Нямат си работа от търсачката и седнали да следят, дали кръчмата на чичо Иван, от Долно Нагорнище, трябва да поднови абонамента си. Нелепо е!
„Задължително трябва да заплатите абонамента си!“ – Чакай малко, бе! Кой си ти и как ще ми казваш какво трябва и не трябва да заплатя?! Това което трябва да заплатя, задължително, е определено съгласно основния закон на Републиката. Точка! Няма услуга, която сте длъжни да заплатите, ако не желаете да я ползвате или по-точно – там, където не желаете да я ползвате.
„Ако не заплатите услугата, ще изтрием всичката налична информация, която има в интернет, относно вашата фирма!“ – Е, това вече си звучи страшно… Само ми е много интересно, коя е тая влиятелна сила дето да трие всичко, пък чак из цялото виртуално пространство. Тия хора, дали си вярват сами?!
Проблемът е, че в динамиката на бизнеса ви, в купищата задачи, които имате, оставяте на заден план сърдечният мускул на вашата фирма – рекламата й. Омаловажавате и обезсмисляте общуването с маркетолозите и компетентните лица, които движат рекламата ви и по този начин отваряте вратички на, в пълния смисъл на думата – хиени, които се възползват от дефицита ви на общуване с вашия рекламен консултант, което води до нежелани резултати, дори измама.
Фирмата, която иска да ви предложи наистина добросъвестно услугите си, ще ви обясни кои са най-подходящите начини за популяризация на бизнеса ви, ще ви попита какви резултати искате да постигнете, ще се поинтересува от целевата група, която касае вашата дейност и ще ви предложи най-доброто решение за вас.
Когато я откриете, побързайте да я добавите в контактите си – телефонен указател, електронна поща и изобщо, където се сетите. Изисквайте ориентировъчна прогноза и мониторинг на постигнатите резултати, от рекламирането на фирмата ви. Не оставайте с грешното схващане, че рекламната агенция ще ви доведе опашка от клиенти – това не е нейно задължение. Подгответе се за една мащабна кампания, която ще изисква време и не си позволявайте да подлагате под натиск агенцията, с която работите. Всеки професионалист в сферата, държи да остави трайни положителни впечатления от извършените услуги и не е необходимо да му пречите, да върши работата си с излишни напътствия, които нямат нищо общо с маркетинг стратегията.
Знайте с кой работите и не позволявайте злоупотреби и подигравка с личността, средствата и бизнеса ви.