Влиянието на популярните социални мрежи върху самочувствието и удовлетворението на тийнейджърите е незначително в сравнение със семейната среда, приятелите и училището. Това показва ново британско проучване, в което са участвали повече от 12 хиляди души. Изследването е проект на Оксфордския университет и дава заявка да разгледа проблема в дълбочина за разлика от предишните анкети, засягащи проблема.
Екипът от изследователи работи съвместно с големи компании, за да научи повече за влиянието, което социалните мрежи оказват върху тийнейджърите. Те проучват за какво точно младите потребители използват социалните мрежи, какви са нагласите им и дали честото им използване води до понижаване на самооценката и удовлетворението им.
Според учените от Оксфорд от огромно значение е да определим дали социалните мрежи влияят върху човешката психика, каквито са предположенията на много от експертите в областта, или социалните мрежи привличат хора с ниска самооценка и недостатъчна удовлетвореност.
Изследванията, публикувани до този момент, не успяват да дадат еднозначен отговор.
Новото проучване доказва, че социалните мрежи влияят на възприятията на тийнейджърите, но в незначителна степен. Изчисленията на университетските учени показват, че 99,75% от удовлетворението на юношите зависят от семейството, приятелите и училището и нямат нищо общо със социалните мрежи, като влиянието е по-значително при момичетата.