Образът на Санта Клаус продължава да навлиза в европейската култура, но Father Christmas, Младенеца и Дядо Мраз все още не му отстъпват и на много места в Европа те все още играят главната роля в детските представи за празника.
Всяка държава и регион в Европа има свой герой, който носи подаръци на послушните деца. Някои от тях се доближават до образа на познатия у нас Дядо Коледа, а други остават доста далеч от него.
В Испания например коледните подаръци носят тримата влъхви. Традиционно те носят подаръци на децата през нощта на 5 януари, но вече традицията бива изместена от Papá Noel, чийто образ произхожда от Франция и напомня този на Санта Клаус, който се появява с купища подаръци още вечерта на 24 декември.
В Русия, както и в някои държави от бившия СССР, подаръци носи Дядо Мраз. Той се появява на 1 януари. Първоначално Дядо Мраз е езическа фигура, но през 19в. по подобие на Father Christmas в Западна Европа, той се превръща е част от коледната традиция. По време на комунизма обаче на християнските празници не се гледа с добро око, а в някои държави празнуването им е официално забранено, затова Дядо Мраз става символ на Нова година.
В Чехия пък децата молят за подаръци Младенеца. Този образ значително се различава от добре познатия ни белобрад старец. Според чехите на Рождество Христово подаръци и лакомства за децата носи именно Иисус Христос, изобразяван като бебе или дете. Преди Коледа децата в Чехия пишат писма до Младенеца, завързват ги към балони, пълни с хелий, и ги пускат, за да достигнат до него на небето.
Традиционният образ на Дядо Коледа като белобрад старец, с червен костюм и добродушен поглед произлиза от този на Св. Николай. Той обаче търпи сериозни изменения вследствие на представянето му в западните медии. За да стане образът на добрия старец още по-обаятелен за малките, към щедрият светец Св. Николай са добавени вълшебна шейна, летящи елени, работливи джуджета и заразителен смях.
В днешно време вече не е нужно да се опитваме да си представим как изглежда любимият на всички деца белобрад старец, тъй като изображенията му са навсякъде – реклами, анимационни филми, играчки и какво ли още не.
Как обаче ще се развие образът му, предстои да разберем.