Скандална реклама на национален кастинг за журналисти за студентската телевизия Алма Матер предизвика възмущението на зрителите, които видяха в нея единствено сбъркани послания, пошлост и сексизъм.
Краткото видео показва директора на телевизията – известния български актьор Башар Рахал, който си поръчва кафе на млада стажантка и разказва на заинтересованите млади журналисти къде могат да се явят на кастинг.
Рекламата е наречена „Годината, в която стана известен“ и според недоволните зрители насажда грешни представи за това какъв трябва да бъде един журналист, за да стане известен. Те смятат, че младата стажантка, която се суети около директора на телевизията и се старае да угоди на всичките му капризи, не може да бъде пример за бъдещите журналисти, а мотивацията на един независим журналист трябва да бъде не известността, а търсенето на истината.
Башар коментира бурната обществена реакция, като припомни, че лоша реклама не съществува. Според него рекламният клип дори е надхвърлил очакванията на създателите му, като е предизвикал толкова сериозен интерес. Той обясни, че целта им е била да внесат доза хумор и самоирония, като заложат на един от класическите сюжети за отношенията между секретарка и директор. Скечът постигнал целта си – много хора чули за телевизия Алма Матер за първи път.
Това ли е обаче най-добрият начин да се популяризира една медия, която би трябвало да възпитава бъдещето на българската журналистика и дали правилната мотивация за студентите по журналистика е да станат известни като Цвети?
Коментарите оставяме на Вас.
Видеото можете да видите тук: